tisdag 19 januari 2010

Skit oxå!

Ont i ryggen igen, helt handikappad, var hos naprapaten igår för att egentligen prova ut en stödkorsett och en iläggsula, eftersom jag är sned i ryggen.
Men han fick bara försöka knäcka mig rätt, för annat gick det inte att göra. Handikappad som man är så går det inte att göra för mycket med hundarna, men han rekommenderade att gå sakta promenader. Och hur lätt är det när man har en unghund. Maria rekomenderade mig att prova ett joggingbälte, som min Naprapat trodde stenhårt på. Så jag har nu införskaffat det hos Maria på vipdog, Helt suveränt. Jag har lite försiktigt provat det ner till brevlådan. Satte på Bilbo en sele och koppel med expander. kopplade det på bältet som jag kasade ner på höftbenet där jag är som starkast i ryggen och nedanför det smärtande området. I början fick jag gå och hålla i kopplet för att hitta takt och balans men sen kände jag att jag kunde stödja mig på bältet och då gick det bra att släppa kopplet som endast satt fast i bältet.
Det är verkligen att rekommendera för er som då t ex har problem med rygg eller vill ha händerna fria.


Det har varit lite träning i helgen


Dessa bilder är från Sturup som Sussie och Micke har tagit på Roland och Bessie

Roland var jättenöjd och tyckte att det hade varit bra uppslutning i söndags.....
och det höll i sig även i tisdags. Bra lydnadsträning.
Det är svårt att träna nu när temperaturen ligger och pendlar på nollan. Risk för skare.
Fast det Roland tyckte är värst, är alla mullvadsbunkarna som inte syns under snön...... som är som stenar...... som man då snubblar på......... Hohoho! Lite komiskt. Jag kan se alla ekipagen framför mig som ska träna lydnad .....snubblandes. Hundarna har nog i alla fall kul.
Och något kul måste jag också få ha i alla fall när jag inte kan göra så mycket, but....
I´LL BE BACK!

Kram Pella


1 kommentar:

  1. Usch...ont i ryggen är inte kul...hoppas på bättring snabbt!!
    Kul att ni gillade fottona...svårt att veta..Micke & jag Älskar att ta fotto...och vi har alltid kamrorna med oss:) Men det är ju inte alla som är lika galna i fotton som vi*Skratt*// Suusie

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid och lämnar en kommentar. Det glädjer! Du som inte har någon blogg och vill göra ett inlägg välj "kommentera som anonymt" i rullistan så lämnas det ett inlägg. Skriv gärna ditt namn så vi vet att du har lämnat en kommentar.