onsdag 10 februari 2010

Då var vi där igen!



Jaha! Mer snö, jo jag visste att det skulle snöa idag men igår......

När jag tittade ut i går morse så snöade det, jag gick in på SMHI och tittade och nej, ingen snö inte på hela dagen. Men.......

Jo! det snöar visst! Man såg det klart och tydligt när man tittade på Möllan.


Ja Möllan. Det känns som Möllan ruvar på många hemligheter, den står och
tronar upp sig i förgrunden till gården.

Den är ståtlig och gammal.

Har hört att Möllan lades ner på mitten av 50-talet och då plockades vingarna ner och den övre delen,
dvs den delen som drev vingarna, revs.

Möllan består av 3 plan: källare, bottenplan och överplan.


Utsidan är klädd med eternit, men tyvärr så har den blivit fuktskadad på sina ställen.

Det är en otroligt vacker utsikt åt väster, norr (detta fönster) och öster.

Svunna tider vilar i atmosfären



Då vi precis köpt gården 2004 och tränade i Anklam ville vi även ha lite miljöträning med hundarna, och då använde vi oss av logen där vi satte upp ett värn och tränade ronderingar och även möllan. Dels var det bra att kunna gömma sig och dels för att hundrna fick träna att klättra.



Och av någon anledning så har trappan upp till
möllan blivit mitt favoritobjekt när jag ska ta bilder.




Och vem längtar inte till denna tiden..........



ha det bra!

2 kommentarer:

  1. Ja den möllan ruvar nog på många hemlisar:)
    Svårt att föreställa sig att det kan vara grönt omkring oss....bara vitt,vitt,vitt!!!
    Snöa riktigt ordentligt när jag körde hem från jobb idag...men det gick över snabbt...Skööönt:)

    SvaraRadera
  2. Halloj!
    Vad kul att du kikade in på min blogg! Här i Stockholm är det också snö och åter snö... man får väl börja träna drag på allvar nu när det är riktig vinter och sökträningen ligger på is ;o) Vilket härligt ställe ni ser ut att ha.
    Ha det gott i snöyran!
    Nina

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid och lämnar en kommentar. Det glädjer! Du som inte har någon blogg och vill göra ett inlägg välj "kommentera som anonymt" i rullistan så lämnas det ett inlägg. Skriv gärna ditt namn så vi vet att du har lämnat en kommentar.