lördag 27 mars 2010

Lördag


Vaknade i morse med fint väder och ett glatt humör. Hade bestämt att jag, Micke och Sussie skulle ut och spåra . Bogserade iväg firmabilen till verkstaden för att byta kammremmen när Micke kom. När det var klart åkte vi ut och spårade, Sussie började med Ymac, precis när hon hade lagt han till koncentration inför spåret kom det en rejäl hagel skur. Han var tvungen att bita ihjäl haglet, bus från start och lite dålig koncentration tog han sig igenom spåret (fyller 1 år idag ) så vad begär man. Mickes Pina spårade rätt hyfsat med ett bra tempo och ett par kontroller. Frodo visade att han verkligen är sugen på att visa upp sig efter 5 mån vila, gjorde några små kontroller men ett bra tempo och fina markeringar. Bessie gjorde ett bra valpspår, jag måste var nöjd med det. Både Ymac och Pinan gjorde vars ett kanon spår som avslut.



Läste lite Riesen nytt om Riesen SM (citat: eventuellt IPO ) När F- n bestämmer man det? Jag har i alla fall lagt in mina prov och helt plötsligt läser man detta. Vill man inte ha IPO till SM lägg då inte ut det alls, Jag kan inte få reda på det dagen innan och dom sen sitter och säger att det inte kommer någon till start. Vem är domare? Figge? Var skall det gå? Lite bättre får man organisera ett SM tycker jag, för det är en stor merit för mig kanske att kunnat deltaga i ett SM för Riesen. Eller IPO är kanske inte accepterat i vår ras ännu? Där fanns faktiskt ett lag på VM detta år som gjorde bra ifrån sig, så där är fler än jag som håller på med denna gren!!!!!!!!!!!

Ha en fortsatt bra kväll.

Roland

1 kommentar:

  1. Hmm...ja jag undrar hur många han hann bita ihjäl "hagel alltså" *Ler*
    Vi är super nöjda med spåren idag & hundarna är fortfarande trötta...Nice:)
    Riktigt Kul att du kommit igång med bloggandet...::))
    Ses imorgon.

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid och lämnar en kommentar. Det glädjer! Du som inte har någon blogg och vill göra ett inlägg välj "kommentera som anonymt" i rullistan så lämnas det ett inlägg. Skriv gärna ditt namn så vi vet att du har lämnat en kommentar.