fredag 18 juni 2010

Semester, så härligt!

Nu när Kronprinsessan Viktoria skall gifta sig ,var jag ute i Knickarp och gjorde lite fint.


Börjar min semester nu, ja jag skall jobba tisdag! Har haft en riktigt hektisk tid med mycket träning och styrelse arbete. Träningen går bra och Frodo har fått vara med på bitarbete igen, har problem att bita bra efter som han saknar sin hörntand. Jag tror att det kommer att gå snart igen när han förstår att han måste öka trycket där han saknar tanden. Gillar ej att bli kallad tannalös gubbe. Bessie går sakta framåt, spåret bra, lydnaden sådär, skyddet hmm... vet ej. Kanske ?
Idag kom en av mina favvisar ner med sin Beuceron. Annika sa till mig för ett år sedan att hon ville köra IPO med sin hund och jag sa att det var väl ok. När vi tränade en hel helg trodde inte jag att hunden skulle klar av det men Annika var bestämd. Nu är hon en IPO 1:a.... Vi tränade lite idag på nästa program och det gick mycket bra. Uppfödaren till hunden var med och såg det och var mycket stolt över detta ekipage som inte skulle tävla. Lägg Grand Lutin på minnet, för det är kennelnamnet för dessa fina Beuceroner.

Ha en Trevlig Kväll Glöm ej Bröllopet.
ROLAND

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid och lämnar en kommentar. Det glädjer! Du som inte har någon blogg och vill göra ett inlägg välj "kommentera som anonymt" i rullistan så lämnas det ett inlägg. Skriv gärna ditt namn så vi vet att du har lämnat en kommentar.