tisdag 6 april 2010

Arbetsdag igen

Idag var det dags att köra till jobbet igen, faktiskt rätt skönt att komma in i vanliga gängor igen.
Tur var att Pella var ledig idag så jag kunde använda hennes bil för min var klar. Det är jobbigt att behöva lasta in arbets verktygen i sin privata bil, men vad gör man när firmabilen ej funkar. Den har faktiskt inte funkat på 2 veckor.
På jobbet är det mycket ren hållning efter en lång helg och när det var klart kunde man gå och glänsa i trädgården med krattan.



På väg hem ringde min bilmekare och sade att han hade tid ikväll att fixa bilen.
Yes .... Äntligen min egen lilla skrot hög tillbaka, tyckte jag.


Väl hemma lite käk och sen bar det iväg ner till bilverkstaden. Av med toppen på med en ny, fyra timmar senare hemma igen. Fick ett tråkigt telefon samtal från Benjis matte att dom hade gått skilda vägar och hon jobbar fulltid så tyvärr hade hon ej den tid som Benji kräver. Vi har ingen just nu som kan tänkas att ta en omplacerings hund, men intresset hos mig tändes. Jag får fundera på det ett litet tag, han spårar väldigt bra och matte har gått lydnads kurs och han är väldigt glad för att kampa.

Ha en fortsatt bra kväll.
Roland

1 kommentar:

  1. Aja...riktigt så skrotig är den inte;)
    Benji....aaa ett kullsyskon till den som bet isönder Ymacs koppel..mm bra bett::))
    Njut av en skön Onsdag...nu är det skogen som gäller för oss:)
    Kramen

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid och lämnar en kommentar. Det glädjer! Du som inte har någon blogg och vill göra ett inlägg välj "kommentera som anonymt" i rullistan så lämnas det ett inlägg. Skriv gärna ditt namn så vi vet att du har lämnat en kommentar.