fredag 7 maj 2010

Äntligen fredag

Äntligen fredag.........

Haft lite lydnads- och spårträning privat, och de utvecklas jättebra. Jag blev glad av att se deras spårresultat på en vecka,och då säger kanske experterna "vad kan de ha gjort på en vecka ? "Men från att bara gå och nosa..... till att börja använda näsan är ett stort steg. Bra tycker jag, är stolt över dem, tycker att de tar emot det jag försöker att förmedla.


Likaså är på lydnadsdelen, de visar att tror man på något så går det. Har man tränat med dem som kör modell 60-70-talsinlärning där hunden inte tycker det är roligt att gå ut på plan eller leka med husse eller matte, så är detta superbra. I min egen grupp är det just nu få som tränar, i princip bara de som skall tävla. Denna vecka som kommer skall allt sättas på plats, jag förstår om många är nervösa och undrar om detta ska gå. Min egen träning går sådär, Frodo; lite lydnad och kontaktövningar pga medicin. Bessie är ju bara unghund, man kan inte göra så mycket.


Imorgon lördag ska våran lilla fodertik Ariel med matte Tina göra MH-testet, spännande!
Vad duktiga ni är.


Vi är så stolta över er, tummen upp. Kommer att sitta på spänn hela dagen och invänta resultat, jag ska visserligen sitta i bilen hela dagen....


Tyvärr för Marias och vår del så skall jag hämta hem Benji,
eftersom Marias privata situation har förändrats.
Då hon känner att hon ej hinner med Benji som hon vill och tycker att han är en hund som behöver stimuleras och tränas så vill hon att han ska komma till oss igen. All heder åt henne som inte är så egoistisk och tänker endast på sitt bästa, utan på hundens. Vi hoppas med hela våra hjärtan att hennes situation ändras till det positiva så att Benji kommer hem till matte igen......

Vi tänker jättemycket på er.
Kram på dig Maria



HA EN FORTSATT TREVLIG FREDAG
ROLAND

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid och lämnar en kommentar. Det glädjer! Du som inte har någon blogg och vill göra ett inlägg välj "kommentera som anonymt" i rullistan så lämnas det ett inlägg. Skriv gärna ditt namn så vi vet att du har lämnat en kommentar.