onsdag 26 maj 2010

Lite pyssel på Möllebacken



Var och tränade i Sturup i måndags, det var rätt många där. Vi tränade lite lydnad innan vi startade skyddet. Bessie börjar gå riktigt bra tycker jag. Filip är mycket duktig och börjar ta emot hundarna snyggt, han utvecklas mycket bra med andra ord. Man behöver inte vara rädd för att köra sin hund på honom i alla fall. Bra jobbat .
Tisdagen var jag hemma och röjde i maskin hallen så jag kunde komma in med bilen och reparera den. Tomas och Boss kom för lite spårträning, Boss spårade med ett bra tempo och därmed fixade han vinklarna bra. Emmie och Jordan hade jätte kul, han visade kattungarna,


lammen och hästarna. Dom fikade inne i växthuset och var som två turturduvor :)
Idag när jag kom hem kunde jag köra in bilen i maskinhallen direkt. Bytte krängningshämmar-bussning på bilen. Imorgon blir det byte av spindelled och lite lampor. Jag var även i Knickarp med min privata lydnadsgrupp, vi började med spår där dom är jätteduktiga. Tränade lite lydnads moment oxå, där det går framåt.

Ha en fortsatt

bra vecka
ROLAND

2 kommentarer:

  1. Ja, du ligger i hela tiden. Alltid är det något på gång. Själva har vi tagit det ganska lugnt sedan tävlingen. Jag jobbar ihelgen, men sen få vi nog börja ta tag i hundarna igen. Vi hörs/ Helene

    SvaraRadera
  2. åh vilka små fina kattungar, tycker philip har blivit jätte duktig det e så skoj att han vågar ta sig ann min "lilla krokodil" men sen har han ju ochså en jätte bra mentor philip
    tack roland för allt jobb du lägger ner på våra hundar i sturup det e en glädje att köra ut o träna på måndags kvällarna

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid och lämnar en kommentar. Det glädjer! Du som inte har någon blogg och vill göra ett inlägg välj "kommentera som anonymt" i rullistan så lämnas det ett inlägg. Skriv gärna ditt namn så vi vet att du har lämnat en kommentar.