lördag 8 maj 2010

Panyx Benji

Tidigt på morgonen började resan mot den kristna staden Jönköping och skulle egentligen vidare till Filipstad men Maria och hennes väninna mötte upp i Jönköping. Resan upp var inga problem, lyssnade på radio och det började med hur synd det var om mammorna för dom var tvungna att vara hemma och ta hand om sina barn.
Diskussionen om Mammabloggen handlade om, att det fanns faktiskt 65000 mammor som hade mammablogg.


Det avslutades med att det fanns faktiskt 88000 pappabloggar,
och då var svaret att det var bara för att dom skulle tycka synd om sig själva.

Efter det programmet började för mig, ett ännu värre program om en av programledarna inte hade öppnat garderobsdörrarna, hon hade pojkvän men hade ej provat om hon var lagd på det andra hållet så hon ansåg att hon ej hade öppnat garderobsdörren. Hon hade varit med i en undersökning i veckan och då hade hon svarat på en fråga om vilket parti hon skulle rösta på och svarat ett helt annat parti än hon brukade göra så hon hade öppnat en dörr i alla fall. Mycket skall man lyssna på....
Väl i Jönköping, batterifel på bilen.


Körde runt halva stan innan jag hittade rätt och mötte upp Maria.
Mycket tårar föll från våra ögon, Marias för Benji, mina för Marias och väninnans för Marias. Var sedan tvungen att hitta någon som hade en generatorrem, Biltema blev räddningen och en jätteduktig man som kunde plocka fram en likadan rem som på min bil, fast till ett annat märke. Byta rem på parkeringen 1 1/2 timme. Till allas häpnad hade jag städat bilen och alla mina verktyg låg i Lövestad, så det blev en massa turer in på Biltema för att inhandla de verktyg jag behövde.

Hemma långt om länge installerades Lilleman ( 70 hög 40 tung) vid sin sida fick han pappa Frodo och dom bestämde rätt snabbt vem som bestämde på denna gård.


Benji inviterade till lek och det ställde gärna pappa upp på. Skoj tyckte jag, ett problem mindre. Just nu ligger han på köksgolvet och sover, imorgon skall han få följa med på lite träning .



Ett stort GRATTIS till Tina och Ariel för ett vär genomfört MH-prov.
Ett utmärkt grundarbete med Ariel.


Keep up the good work!





Ha de gott och
följ gärna Benjis
liv och framfart på vår gård.

Välkommen lilleman

ROLAND

3 kommentarer:

  1. Tack för det fina ord på bloggen! Hon var så duktig, vår "lilla" Ariel. Nu sover hon gott efter en lång dag. Protokoll kommer i posten snart.

    SvaraRadera
  2. Grattis till Ariel & matte:)

    Du behöver inte vara orolig inför vår semester;) Har tagit reda på att det finns så att man kan logga in på deras nätverk på deras camping:) Blev så Glad ...kan blogga varje dag om våra äventyr*Ler Stort*

    Kjam Kjam...ses snart & Ymac e laddad..vilat i 2 dagar...matte mindre laddad...men det reder sig:)

    SvaraRadera
  3. Tack så jättemycket för att ni på ert osjälviska och underbara sätt tar emot mitt hjärta Benji, jag vet att han får det bra hos er. Många varma kramar / Maria

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid och lämnar en kommentar. Det glädjer! Du som inte har någon blogg och vill göra ett inlägg välj "kommentera som anonymt" i rullistan så lämnas det ett inlägg. Skriv gärna ditt namn så vi vet att du har lämnat en kommentar.