söndag 30 maj 2010

Mycket firande och mekande.....

Lördagen började jag med att fixa lite med djuren. Jordan och jag körde till Tomelilla för att köpa reservdelar till bilen. Efter det bar det iväg till Stehag för figurering på deras IPO prov. Två ettor och en trea . Tyvärr gick det inte vägen för Elisabeth i spåret men för övrigt gick det bra. Den andra ettan klarade sig med marginal, likaså trean. Grattis till er. Hemma igen kl 16:30, duscha för att iväg på 50-årskalas tills min svåger. En mycket trevlig tillställning med god mat och mycket dricka.

Söndag morgon och Mors dag började med att Bessie rymde och vi fick ut och leta efter henne, och när vi kom hem fanns hon på gården som inget hade hänt. Antagligen virrat bort sig i sädesfältet utanför huset.


In i bilen och till Knickarp för träning ett glatt gäng, märktes att det var Mors dag för vi blev inte så många. Jag tog upp detta här med att jag blivit ordförande i Sturup. Detta skall ej påverka gruppen i Knickarp, även om folk snackar om något annat.... Det finns inte någon tanke eller har funnits att jag skall flytta gruppen till Sturup. Vi är först och främst alldeles för många av icke schäferhundar, det finns många av dem udda raserna i gruppen. Alltså, vad folk än pratar om så skall gruppen lita på mig och inte på dom som pratar en massa skit. Träningen gick bra, och även vi kunde köra hem och fira Morsdag.

Jordans Mors-dagsbukett


Mecka med bilen, rev ner bromstrummorna och skulle montera dom nya banden. Typiskt mig fått fel delar så det var bara till att montera på dom gamla igen. Nu börjar det bli bråttom,bilen skall vara besiktigad den 1/6...................

HA DET,

ROLAND

1 kommentar:

Tack för att Du tar dig tid och lämnar en kommentar. Det glädjer! Du som inte har någon blogg och vill göra ett inlägg välj "kommentera som anonymt" i rullistan så lämnas det ett inlägg. Skriv gärna ditt namn så vi vet att du har lämnat en kommentar.