fredag 21 maj 2010

NYA KRAFTER

Provet som gick på Sturup tog lite av mina krafter.
Mycket träning och förberedelse var det innan och som tur hade jag Lasse till hjälp med spåren, Andreas till figurerandet.

Provet blev nog ett litet lyft för Sturup, det kändes så i alla fall. Åke med köks personal fixade verkligen till det så provet blev ett riktigt kalas, SUPER TACK för den goda mat och fina service.
Jag har tagit det lugnt med min egen träning denna vecka, igår torsdag var det kallat till Ex . Möte pga styreslens behov av fyllnadsval och jag blev tillfrågad och framröstad som ordförande. Med en Riesensnauzer och gå in i en Schäferklubb? Ja varför inte, kan jag tillföra ngt så är det ok. Tack för det fina förtroendet och det är en ära för mig att få jobba med detta och hoppas kunna ge några nya ideer till klubben.

efter lite övertalande fick jag med mig några andra, en mycket erfaren person i Göran Westman och en lite mindre men en god inspiration källa i Annika Holmquist, båda som jag har stor respekt för. Tack till er alla i styrelsen att ni vill samarbeta med mig .


Idag hade jag besök från Göteborg och Ulricehamn, två tjejer med Beuceroner som skall ut på prov snart. Hundar som startat på läger tillsammans med mig och valt IPO inriktning, men ej kunnat vara med att träna med mig. Jag rekommenderade en vän till mig och han tog med dom i sin grupp,nu ville dom se vart dom stod. OJ! Vilka framsteg dom gjort. Tack till Tomas för det fina jobb du gjort med dessa två individer. Båda kommer från GRAND LUTIN KENNEL.

TREVLIG PINGST
ÖNSKAR JAG ER ALLA


ROLAND

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att Du tar dig tid och lämnar en kommentar. Det glädjer! Du som inte har någon blogg och vill göra ett inlägg välj "kommentera som anonymt" i rullistan så lämnas det ett inlägg. Skriv gärna ditt namn så vi vet att du har lämnat en kommentar.